Dé é la gött

Den bruna matens Kalasaladåb
I söndags -- dock icke på förekommen anledning -- pratade vi om den ljuvliga sajten Den bruna maten hos mamma och pappa. Den bruna maten är några som har hittat en massa receptkort från 70-talet och lagar maten. Underbart! All mat blir brun eller mörkgrön, precis som 70-talets golvfärger.

Blev påmind om det idag när jag läste Uppdrag: familjs härliga recept med kall tunga.

Vad glad jag är att utvecklingen går framåt även på andra områden än IT.

Förresten åt jag spaghetti med köttfärssås idag på Pizza Hut. (Eftersom vi både skulle till ICA och byta lakan orkade jag inte laga middag också.) Kan meddela att italiensk mat är godare i Italien. Jag är förstörd för livet. Ungefär som efter att jag varit två veckor i Karibien. Det förstör badvattnet för resten av livet.

Men annars är jag inte särskilt förstörd.

Ohoj!

Inga kommentarer: