Mina händer luktar pengar

Foto: Honla
Såg att femtioöringen slutar gälla vid månadsskiftet (det kan ju betyda vad som helst, så jag ska kolla lite mer innan jag säger bu.) Mikael har ju en höganäskruka med växelpengar på diskbänken. Tänkte räkna pengarna i den, och växla in 50-öringarna medan de gäller.

Det var det roligaste jag haft på länge!!!!!!!!!!!!!!!

Resultatet:

10-kronor: 190:-
5-kronor: 160:-
1-kronor: 444:-
50-öringar: 117.50:-

Det är ju som att sälja soffan en gång till :) Weeee, vi är rika! 911,50:-

Coolt. Ska fråga M om han tycker vi ska använda pengarna åt att gå på findejt på det där stället i Nynäshamn som jag älskade så. Han kanske hellre vill köpa spel till xboxen eller nåt...

P.S. Hur stor är chansen att man hamnar på 444 på antalet enkronor?!?!? Det kan nån matematikerintresserad få lura på.

Inga kommentarer: