La Redoute

Är det nån som tror att La Redoute har skickat massa gratisgrejer till mig för att jag ska skriva nåt positivt om dem på min oerhört välbesökta blogg? Nä, jag visste väl att jag har smartare läsare än så. Men jag hade inte haft nåt emot lite gratisgrejer!

Hursomhelst, nån gång när jag började känna trampdynan för nära marken i mina vår-/sommar-/höstfavoritskor insåg jag att jag måste köpa nya. Vet att La Redoute har strl 42 i skor, vilket lockade. Och så hade de en megarea. Från att ha haft varor för 7 000:- i varukorgen, kapade jag ner det till tre par skor, en top (för 35:-), ett par leggings och ett gäng svarta och gråa långbyxor.

Nu börjar historien med La Redoute sluta. De två returpaketen med alla grejer utom de gråa byxorna har åkt tillbaka. I alla fall ska pappa lämna in dem på ICA-posten imorgon. Ett par av de svarta byxorna har jag bytt till mindre storlek, men sen ska jag inte behålla nåt mer. Det känns lite trist. Har i alla fall dragit mitt strå till stacken och skrivit kommentarer om alla plagg på hemsidan. Anja O heter jag. Långsökt va...

Leggingsen var för korta, de flesta svarta byxorna var som clownbyxor (för vida)


och det ena paret skor (de gammalrosa fanns kvar i min storlek) var nästan perfekta, förutom ett kontrastband som var för stelt (som andra skrivit om),  
och på de svarta skorna jag verkligen hade hoppats på såg man springorna mellan tårna och hade lite wiggle room mellan foten och skon vid sidan. De var liksom för lågt skurna på alla ställen utom möjligtvis hälen. Så dem blev det inget med. Men skor sitter ju lika olika på folk som behåar, så det får man nog köpa i "verkligheten".

35-kronorstoppen var för smal över höfterna och såg inte smickrande ut.

Men det verkliga fyndet, om man nu kan kalla två par byxor inkl frakt och exp.avg för fynd när de gick på totalt 662,40.-, var de svarta och grå byxorna som satt som gjutna och var nog långa. Har i princip alltid problem med att byxor är för korta, och oftast räcker det inte ens att lägga ner det som finns. Nu fick jag byxor i strl 48 med 85 cm lång innerbenssöm. Inte lätt att hitta. Men om man för två bra saker ska behöva beställa hem och prova 10 mindre bra, så vet jag ändå inte om det är värt det. Men jag har testat nu i alla fall. Och hösten är så förfärligt kort att jag redan har börjat använda mina stövletter. Och till jeans är det skönt med gummidojjor, så jag klarar mig, skoledes. Platta söndagsskor har jag så det räcker ett tag till. De hade ett par supersnygga svarta lackskor men de kostade över 600:-.

Inga kommentarer: