Mamma kan höra

Mamma har precis varit hos nån örondoktor i Södertälje och fått hörapparat. Det låter hemskt gammalt, men utvecklingen har gått framåt stort på det estetiska planet och mamma säger att de är hemskt små och smidiga. Hon ringde nyss och rapporterade, och ni som har fått (nya) glasögon och plötsligt kan se löven känner kanske igen er i hennes beskrivning: Jag kunde höra när jag vek ett papper!
Kroppen är bra, och när den inte gör som den ska är det makalöst vad folk har hittat på för grejer som funkar!

Och när det handlar om att höra, så ska jag lista min hörsels fem favoriter:

1. Mikaels röst, särskilt när han säger Jag älskar dig eller skrattar
2. Vårens första fågelkvitter
3. När man går på riktigt knarrig snö
4. Bra musik. Får man vara så generell??
5. Min symaskin, som låter som en Porsche som spinner

Inga kommentarer: