I efterhand

Nu idag kom jag på en sak. Nästan en vecka i efterhand!

I lördags på dagen tittade jag ut genom fönstret mot baksidan och såg en man med oljerock gå på promenadvägen. Jag tyckte jag kände igen honom, men det klickade inte vem det var, så jag trodde jag hade tagit fel. Det var ingen från församlingen och ingen granne. Så jag släppte det.

Sen satt jag och -- ahem -- tittade på foton från Carpe diem på Facebook. (Carpe diem är en långhelgsaktivitet för ensamstående vuxna.) Då såg jag en gammal flirt från ca tre år sen och som jag inte tänker nämna vid namn, men han var dansk och jag har varit på Universeum med honom. På ett av fotona hade han oljerocken på sig! Det var honom jag hade sett på gångvägen!

Tja, alla dessa utropstecken kan måhända upplevas som överflödiga, eftersom detta ämne inte är så stort i världen som det är i mitt huvud, men för mig var det en intressant lärdom. Att det ibland tar lite tid innan saker faller på plats och jag inser deras betydelse. Men att pengen trillar ner, till slut, unbedingt.

Det är ju en trösterik sak: En dag kommer allt att make sense.

Inga kommentarer: