Medborgare Klarin

Om ni vill veta mer om Jenny Östergren i Nyhetsmorgon, läs här. Om ni vill veta mer om Anja Klarin, läs här:

Bästa promenad: om jag går och slänger sopor fast det tar emot
Favoritgata: Ribby Allé
Favoritdrink: vad som helst med paraply och utan alkohol
Äter lyxmiddag på: allt som är finare än Vegabaren och som jag äter med Mikael är lyx
Bästa mikromaten: popcorn, eller kanske roibos-te
Favoritförort: VH är väl ingen förort...
Fikar gärna på: Slöseri med sitt-tid
Bästa lunchställe: sover fortfarande då
Bästa brunchen: den från "Restaurang Mamma och Pappa"
Bästa kaffet: det man inte dricker
Bästa konsertlokalen: Ribby Allé 22
Bästa baren: never been to a bar
Här bjuder jag mamma på middag: hemma. ryggen, ni vet
Här bjuder jag pappa på middag: tar inte ut pappa utan mamma, se ovan
Senaste Stockholmsupptäckt: man blir stressad
Senast sedda utställning: för över 9 månader sen samma dag vi förlovade oss: Trompe l'oeil
En bra gå bort-present: blommor = slappt, bok = en ansträngning
Favoritlyxartikel: sömn
Läser just nu: Spionen som dog två gånger (från 70-talet från en second hand-affär)
Läser helst: ja!
Favoritråvara: tomatsås och crème fraiche
Favoritfärg: mörkcerise
Favoritmärke: önskar jag kunde få plats i MQ:s kläder
Favoritskor: vilka som helst som är sköna utan att vara fula. Förmodligen mina vristhöga supermjuka skinnskor/stövlar från USA
Klädkonto per månad: kanske 300:-, utslaget per månad
Dricksprocent: hatar att behöva fatta dricksbeslut. Runt tio.
Modeförebild: Jackie O kanske?
Motionerar: brevlådan en bra dag. Min egen alltså. Samt gör en plocka-äpplen-rörelse med varje arm varje dag.
Mest överskattade affär: Har inte nog med pengar för att känna till överskattade affärer...
Det dyraste jag har köpt: Min bostadsrättslägenhet. Men den var ett fynd.
Favoritprodukt på Systemet: har bara varit inne på Systemet en enda gång och då köpte jag inget
Favoritprodukt på Apoteket: sömnpiller och botox (kunde inte nämna en)
Lyssnar på: rätt lite nuförtiden. ljud tröttar mig.
Bästa förfestmusiken: usch, orkar inte med förfest.
Senast gnolade: ryska nationalsången faktiskt. Med annan text dock.
Senast köpta skivan/-låten: vet inte ens om jag köpt nån i år. m a o minns jag inte
Mitt sämsta köp någonsin: Några kläder jag aldrig använde??
Dansar helst till: [får ett drömskt uttryck i ögonen och önskar jag gitte dansa]
Senaste impulsköp: Några grejer på en loppmarknad -- en digital väderstation för 10:-, en Jamie Oliver-bok som H fick i födelsedagspresent men som han redan hade, och en fotoram med blädderblad från IKEA som jag tänkte ha recept i men som ståt oanvänd
Senaste fyndet: digital väderstation i perfekt fungerande nyskick, 10:-. 14.9 grader ute, 24.6 i mitt sovrum. imorgon blir det sol med en del moln, och lufttrycket är stadigt och aningen stigande. Jättekul.
Senaste secondhandfyndet: Jamie Oliver-kokboken som såg i princip ny ut
I dvd-spelaren/datorn: inget
Användbar pryl: diskmaskinen?
Mode jag aldrig vill se igen: höga jeans och kort t-shirt
Värsta huvudbonaden: de flesta är fula på mig, jag har sånt litet huvud
Bästa huvudbonaden: om man har slöja på sig när man gifter sig :)
Favoritaccessoar: en tygblomma på bröstet eller mitt långa dubbla pärlhalsband (från Buffalo) med en pärlbroschblomma
Bil/Transportmedel: Mikaels bil, eller pappas
Återvinner: tidningar, flaskor, glas, metall, batterier, glödlampor, kartonger
Hejar på/håller på: absolut ingen!
Så får jag tiden att gå i kollektivtrafiken: har inte åkt kollektivt på hela 2009. Sommaren i Tyskland läste jag på bussen.

Inga kommentarer: