Dagens skrivpuff

Dagens skrivpuff var idag: Skriv om en daglig dos. Det var dessutom en bild på en medicinburk.

Ska allt i mitt liv handla om mina dagliga doser av de 11-14 mediciner jag tar varje dag? Alvedon, Celebra, Zomig, Propavan, Stilnoct, p-piller, blodtryckspiller, betablockerare, antidepressiva/smärtstillande, magsurhetsreglerare, B12 och Folacin, samt sköldkörtelmedicin. Sicken lista!

Det måste ju finnas andra viktigare dagens doser. Även om jag ingalunda inbillar mig att de ovanstående på nåt sått kan uteslutas från dagens dos utan att jag skulle bli mycket sämre, även på allvarliga och farliga sätt.

Så vilka är mina dagliga doser?
1. En är faktiskt att gå. Dålig dag; går till brevlådan. Bättre dag. Går och slänger sopor också. Rätt bra dag, går liten, mittemellan eller hel runda runt området. Stark och energifylld dag, går till VH centrum och kanske t o m hem. Idag följde jag mamma och pappa (som kom med god mat!) halvvägs hem och så smakade jag på några vilda hallon. Så ett äventyr, eller nåt oväntat som man upplever med sina sinnen är nog också en viktig dagens dos.

2. Så är Mikael en daglig dos. Om vi inte träffas i köttet pratar vi i telefon. Varje dag i snart tre år. Han är indeed my daily fix. Jag måste krama honom en lång stund varje dag för att behovet ska mättas något. Och är vi i samma rum måste jag gärna sitta så bredvid varandra att jag kan ha min hand på hans ben, eller min hand i hans, eller hans arm om mina axlar. DET är nödvändigt det! Både att vi pratar med varandra, på riktigt, varje dag, och kramas och pussas när vi träffas. Våra dagliga aftonböner är gudavälsignelser och jag blir alltid så imponerad och kär när han ber.

3. Och måste jag läsa nåt andligt varje dag. Om jag gör det mår jag bra, och om jag inte gör det får jag dåligt samvete. Inte svårt att se vilket som är bäst för mig!

4. Sen har jag en ny fjärde fix. Att skratta! Antingen ser jag nån rolig bild på Internet, nån modell som vinglar på Youtube, eller, om jag har tur och hamnar när det är på tv: Americas funniest home videos. Eller som jag lärde mig igår (har redan glömt var, eventuellt var det The Discomfort Zone. Man ska säga AAAAAAH sex gånger efter varandra. Inte sådär som i jasså utan som i det var den godaste glas jag ätit i hela mitt liv, eller du masserar mina axlar så skönt så jag torr jag somnar, eller vilket underbart väldoftande skumbad jag sticker ner foten i just nu. Man behöver inte låtsas vad det är som orsakar att man utbrister ÅÅÅÅÅÅÅH, men man måste säga det sex gånger. Första gången jag provade det satt jag och log i en halvtimme efteråt. Positivt lurendrejeri!

Fast nu är jag helt snurrig av medicinen. Borde ha lagt mig för egentligen en timme sen! Ska ramla i säng. (Det är lite spännande att vara yr!!)

Inga kommentarer: