Apoliva


Bland annat DN rapporterar sålunda om Apoliva-reklamen:

Apotekets reklam för den egna hudvårdsserien Apoliva har blivit föremål för debatt. Facebook-gruppen med namnet ”Jag är rädd för tjejen i Apolivareklamen” har fått över 73.000 medlemmar.
(Jag har precis gått med, och nu har gruppen 81 409 medlemmar.)

På Apoteket anser man att det är positivt att reklamen engagerar. Och trots den uppenbara rädsla reklamen väcker, planerar man inte att avbryta kampanjen. Men man tar reaktionerna på allvar, uppger Eva Fernvall till Dagens Media.
– Det är inte vår avsikt att göra folk rädda, säger hon.


OK. Jag är inte det skarpaste verktyget i verktygslådan, men inte är folk rädda? Freaked out, ja, kanske fyllda av både avsky och irritation och en fullkomlig oförmåga att förstå hur i hela friden de kan tro att den reklamen ska bli till nåt positivt för presumtiva kunder. Men rädd?

Inga kommentarer: