Anne på G

Tydligen går "del 3" av Anne på Grönkulla som serie i 4 delar i kanal 4+ efter del 1 & 2 som gick nyss (kl 20.00 på tisdagar med repris på söndagar kl 16.00, tror jag). Anne och Gil är vuxna och idag (del 2 av 4)gifte de sig. Det var ju inte utan att man levde sig in i det :)


Jag som aldrig gråter för normala saker började nästan lipa idag, dock! En vecka efter bröllopet åkte Gil till Europa (han hamnade nog i Frankrike har jag för mig) för att delta i första världskriget. Han dödade såklart inte nån, sån är han inte, Gilbert Blythe, tredjen underbarast i världen efter Mikael och Mr Darcy, utan han arbetade som läkare. I en scen sitter Anne i en tågvagn och det kommer fram att hon har letat efter sin man i flera månader. (Hans brev kom tillbaka, så hon trodde nåt hade hänt och åkte efter honom.)

Igen: En vecka efter bröllopet skildes de åt av ett krig och en Atlant! Jag kände mig såååå tacksam att Mikael inte behöver åka ifrån mig, typ nånsin! Längtar till vi ska gifta oss.

Inga kommentarer: