Lång tag

What is your current obsession? Typ bröllop? Men jag är inte särskilt obsessed.

Good fika place? Fikar så sällan, men Paus i VH är ju kända!

Do you nap a lot? Mer än jag skulle önska, mindre än jag borde.

Who was the last person you hugged? Mikael, och det var underbart!

What’s for dinner? Gjorde färsk lasagne idag och det blev över till imorgon också. Då, när jag kan nöja mig med att mikra, kanske jag orkar göra en sallad till också!

What was the last thing you bought? Mjölk, grädde, en knallröd, fet begonia på Vi och en kortärmad rosa top, långärmad röd, en svart kjol, en grå kavaj och kjol som hröde ihop (de fem plaggen gick totalt på 350:-!!)

What are you listening to right now? "Du gjorde det igen, alldeles nyss; du sa det där man aldrig får säga..." (har njutit mig igenom en kväll med Så ska det låta-favoriter från YouTube och har nu kommit till the sappy time of day.

What is your favorite weather? När varje årstid just håller på att spricka ut i sin fulla "blom" och den är så där underbar och färsk fortfarande, och man inte går och förbannar snödrivorna eller hettan för att de aldrig ger sig.

What’s on your bedside table? Ha! Har inget. Men på golvet bredvid sängen ligger två böcker, en Liahona, mobilen, en penna. Hade jag att nattduksbord skulle det nog också ligga glasögon där. Men golvet funkar bra i nödfall.

If you could have a house totally paid for, fully furnished anywhere in the world, where would you want it to be? Tråksvar: Här i VH. Älskar närheten till stan men lugnet på "landet". Har dimmor på ängen nedanför, så trolskt. Och det är så litet och behändigt här, jag kan till och med gå till kyrkan och till centrum för klippning. Och så har vi en bra pizzeria :) Och ett tempel. Annars är jag svag för Boston, så Cambridge i så fall, eller kanske ännu hellre Beacon Hill. Aschebergsgatan, 4 m i tak och feta lister, skulle också duga.

Name the things you can’t live without. Mikael, mediciner, mat, böcker, musik, kyrkan, familjen, en handfull (knappt) riktigt, riktigt goda vänner.

What would you like to have in your hands right now? Mikaels hand

What is your favorite tea flavor? Roibos, men inte Tetley's variant, eller vilka som nu gör den där gula asken som finns på ICA.

What languages do you speak? Talar å talar... svenska, engelska, tyska talar jag väl rätt bra, sen kan jag överleva på franska, spanska och italienska men bara nätt och jämnt. Fick nästan näthinneavlossning eller livmoderframfall när jag skulle fråga efter vatten utan bubblor i Frankrike senast... Tycker själv att min danska är utmärkt, och vissa danskar fjäskar och säger att det låter som om jag kommer från Nörrebro (en stadsdel i Köpenhamn), men de vill bara åt mina pengar, det vet jag.

What would you like to get rid of? 35 kg. ME. Vissa personliga svagheter.

If you could go anywhere in the world for the next hour, where would you go? Svårt att svara på frågor när det är så här sent, för jag längtar bara till sängs.

What did you want to become as a child? Gymnast och författare. Min bok i fyra delar om en olympisk gymnast var banbrytande. Kalkerade även bilder på gymnaster in action från Så funkar du på smörgåsmellanläggspapper och satte in på lämpliga ställen.

What do you like better, e-mail or telephone calls? Mail. Eller telefon.

What is your favorite sport to play? Räknas att åka skidor i Sälen en vecka om året som "sport"?

What was your favorite concert you attended? Rigmor Gustafsson med Mikael i Borås. Ungdomskärleken Toto på andra plats. RG på tredje. Sen kommer inget, sen kommer inget...

What book are you reading right now? Läser en bokklubbsbok, Forgiving ourselves, och en deckare av Donna Leon om han Brunetti. Köpte en inbunden Grisham idag på Lions för 10:- av mitt hjärtas godhet, som väl också ska läsas vid tillfälle. Samt de andra 140 böckerna jag har i bokhyllan och inte har läst än.

Inga kommentarer: