JAG ÄR TAGGED!! For real!

Typiskt -- när man väl upptäcker att man har blivit taggad PÅ RIKTIGT är klockan 02:22. Men jag tänker svara ändå. Men imorgon. Fast när ni läser det här är det ju redan "imorgon"... "The sun'll come up, tomorrow" :)
Hej så länge.

TAGGED by Michaela

Rules: Once you’ve been tagged, you are supposed to write a note with 16 random things, facts, habits, or goals about you. At the end, choose 16 people to be tagged. You have to tag the person who tagged you. If I tagged you, it’s because I want to know more about you. [Eftersom jag är lite organisationsgalen har jag skrivit fyra facts, fyra habits, fyra goals, fyra som jag kallade Jag är och som är fyra erkänannden. Ni "taggisar" gör som ni själva vill med de 16 punkterna.]

1. FACT: Jag är 38 år gammal och har haft bruna ögon i 37 år.

2. FACT: Jag älskar Mikael, glass (Lidl:s stora blåa vaniljglassbytta vinner). Och lite fler grejer. Men de två är de viktigaste. Och Jesus i krubban :)

3. FACT: Jag avskyr cigarettrök, manipulativism, själviskhet, dåligt humör.

4. FACT: Jag har väldigt dålig karaktär. Vet inte hur många gånger jag har börjat banta, börjat läsa Mormons bok varje dag, börjat borsta tänderna ordentligt och flossa, börjat ...

5. HABIT: Jag håller kvällsbön med Mikael varje dag, antingen i verkligheten eller per telefon. Har missat två dagar på ett år.

6. HABIT: Jag är periodare vad gäller mat. Ett tag är jag tokig i popcorn och äter micropop som en dåre, sen tröttnar jag och får dille på nästa grej. Just det, har haft cravings på senapssill flera dar men glömde köpa det idag...

7. HABIT: Älskar att ha nagellack på mig, men är lite för lat för att ha det eftersom man borde ta bort det så fort det flagar och det orkar jag inte alltid. Tja, då är det väl ingen vana??!!

8. HABIT: Startar dagen med gmail, hotmail, facebook, ett par bloggar. Har slutat läsa Aftonbaldet och Expressen annat än i udnantagsfall. Stolt!

9. GOAL: gifta mig med Mikael i templet. Bli en bra hustru åt honom. Leva tillsammans i ett fantastiskt förhållande.

10. GOAL: Hålla fokus på det viktiga i livet. För mig är det familjen och kyrkan.

11. GOAL: Laga mat, varierad mat, nyttig mat, grönsaksrik mat. God mat!

12. GOAL: Jag vill se mitt namn i tryck 2009. Under något jag skrivit. Eller över.

13. Jag är: spänd och glad inför Bröllopet. Jag är också rätt rejält nerkärad i den där Mikael, men det måste erkännas, det är inte bara kärleken som lockar, utan det ska bli rätt kul att _gifta sig_.

14. Jag är: för tjock. Ingen stor hemlighet (nu pun intended) men ett fasansfullt erkännande likaväl.

15. Jag är: en f d tjuv. Har en gång stulit en liten glassköldpadda från stavspatriarken (av alla) Arne Karlsson. Den var så fin och jag trodde inte jag kunde leva utan den så jag stoppade ner den i min ficka. Jag var fyra år. Men jag måste ha fått dåligt samvete och försnillat den, för jag minns aldrig att jag tog fram den sen och lekte med den. Inte heller gick jag till mina föräldrar och erkände och lät dem hjälpa mig att lämna tilbaka den och be om ursäkt. En feg tjuv. Min enda stöld. Har försökt stjäla pengar av m&p på Gårdskullavägen, men lyckades inte. Alltså, jag visste var pengarna låg, men jag hade för trångt samvete för att kunna sno.

16. Jag är: inte så tålmodig och kärleksfull som jag kan verka. Jag tycker ibland lite illa om människor, nästan föraktar dem. Främst människor som inte gör vad de borde, som slappar på andras bekostnad, som uppför sig illa, som är dumma utan att veta det men skrävlar ändå. Ibland ser jag lite ner på människor som jag tycker har dålig smak. Riktigt småttigt!

Fast jag måste ju avsluta det här på ett annat sätt än med fyra hemska sanningar om mig själv. Lägger till en egenpåhittad nummer 17, där jag listar några grejer som jag tycker om hos mig själv:

att jag är lite charmig och rolig, att jag ofta är på gott humör, att jag är smart och klok och kvick, att jag kan uttrycka mig bra, att jag väldigt sällan blir arg, att jag kan göra fint med små medel, att jag är bra på att fynda, att jag tänker i nya banor ibland, att jag har fina ögon och ett smittsamt leende, att jag är musikalisk både på utsidan och insidan, att lukten av en biblioteksbok kan få mig att känna total lycka, så även lukten av nybakade bullar och/eller nyklippt gräs, att jag kan få folk att känna sig väl till mods ibland (om jag själv inte är i shy-mode), att jag var generös och omtänksam som barn. Det känns som en fin gåva från Gud som jag borde vårda bättre än jag gör. Fast avslutningen skulle handla om att jag gillar mig; att jag är pålitlig tycker jag om. Jag gillar mig, helt enkelt. Kan rekommendera det!
Jag känner knappt heller 16 personer som bloggar (och som läser det här!!), men ooooom ni läser det här är ni taggade: Michaela (man skulle tagga tillbaka va?? Men varför? Du har ju redan skrivit???) Ellen (glöm att hon ska skriva nåt, hon åker till Syddfrika på en månad om två dar), Monnah, Kicki, Karolina, Pernilla, Helena Ö, Anna-Linda, Dorro, Rebecka, Katrin, Hanna, who else?????

Inga kommentarer: