Design till jul

Har suttit och letat på Designtorget, Inreda, Lagerhaus, Favoritsaker, Stockhome, Cosas, Designonline och Bluebox efter en bästa pris på en viss julklapp till min syster. Mycket fina grejer har jag hittat, ska ni veta!

Ljushållare, Inreda, rea 47kr (skulle vara gullig på mitt bröllop)

Bastkorg m handtag, Inreda, 500 spänn. Skulle också vara snygg på mitt bröllop, men man ger inte en halv tusing för en korg!

Inreda, förvaringskorg 375 kr; fortfarande för dyrt

Kakeldekor som kan liva upp vilket dussinkök som helst

Tre rum, 99kr, en potatisskalare som skalar till stavar. Urcool!!

En nyckelring med en kissdroppe.

Och en med en bajsklott. Förstår det om man har små mysdjur i form av kiss och bajs för att lära barnen det där med kroppsfunktioner och potta, men NYCKELRING???

Nu kommer andra ljuvliga mjukisdjur:
Lus

Loppa

Likmask

Borrelia

Från det ena till det andra. På tingshop finns denna flygnecessär, som faktiskt är en bra present. Den rymmer vad man får ha med sig i flytande form i handbagaget nuförtiden. 75:-.

Vem vill ha en trappa i julklapp? Det sägs att den gör rummet större. 896:- på Inreda.
Eller en flärp som hänger ut från toarullen. Lite dyrt med 836:- för att pimpa toan.

Dessa tre dramaten-väskor är helt ljuvliga! De måste vara Dixies har jag för mig.




Lagerhaus 29:-. Man skulle kunna köpa textilfärg och ofärgade Wettexdukar och göra dem själv. Det skulle jag göra, och ge bort i julklapp, om jag tyckte att jag hade tid med det. Men det är redan några julklappar jag har tänkt mig att tillverka som jag inte har gjort än, och det är bara ETT PAR DAR KVAR till julafton! AAAAA!


En ljuvlig klocka från Dixie! Texten lyder typ: Vi har inte bråttom att bli saft. Vet inte om etre dans le jus dessutom är ett idiomatiskt uttryck, kan tänka mig det.


Mera Dixie. Ser nästan ut som om man skulle kunna göra såna själv också. Av de där konservburkarna som jag diskade den där natten när jag gick i sömnen kanske :)


För att inte tala om dessa! Jättesöta. Dixie. Man borde lära sig virka (förfriska minnet i alla fall, för man har väl lärt sig nån gång i syslöjden) och sälja sig dyrt på etsy.


Och apropå smarta saker man fixar själv måste jag bara visa de här två: någons karl hade fått en fläck på tröjan. Vips -- som ny!




Och den här kjolen är lik en grön jag har haft en gång. Den var inte rutig utan i tweed (från H&M, köpte den på rea för 49:- i strl 38, det var tider det) med blommor på. Man kan sy fast dem runt om så de inte flärpar om man vill. Vill genast leta rutiga kjolar i affärerna :)

Inga kommentarer: