Men vi bor ju i stan!!

Min hemtjänstperson brukar kolla på tulpanerna på framsidan och se hur det går för dem. Förra veckan såg hon att det var blad men inte mycket knoppar. Äter rådjuren upp dem hos er också?

-Rådjur? Men vi bor ju inte på landet, vi bor i stan. Men det tyckte inte hon. Mellan hennes hus och vårt räknas det faktiskt som en skog. Jag har alltid trott att "skog" som växer mellan bostadsområden kallas "dunge". Men jag tror det var Ellen som såg en älg i dungen mellan Kypedalen och Hässleholmen. Men jag trodde verkligen inte vi hade rådjur här. Vi är ju sista reguljära stationen på pendeltåget. Stan ju!

Men då säger hon hur det var trafikstopp på nån väg för att två gäss (tror jag det var) stod och slogs mitt på vägen. De vägrade sluta trots att de blev tutade på och sjasade. Kaxigt. Men jag är helt chockad för att det finns _djur_ här.

Inga kommentarer: