Sååååå modekunnig

Fick ett mail från Pinterest med pins till min anslagstavla med Elie Saab-bilder.

Men den här bilden kan jag sätta tusen spänn på att det inte är Elie Saab. Känner mig så savvy när jag kan känna igen olika modeskapare.


Och jo, jag har varit i närheten av en äkta Elie Saab-klänning. Mikael och jag var på tur i Slottet som avslutades med en utställning av bröllopsklänningarna. Där var också kronprinsessans konsertklänning med, den hon hade på konserten till deras ära kvällen före bröllopet, och den är en Elie Saab. Den var minst dubbelt så vacker i verkligheten. Och ändå är den ju seriöst snygg på bild. Älskade också örhängena, och diamantpilen hon hade i håret. Jag har glömt vad sån frisyr heter där man viker in det så det blir en vertikal valk.

2 kommentarer:

modren sa...

Svinrygg. Modernt när jag var ung.
modren

Anja Olergård sa...

Bum! Där kom det förlösande ordet!