Inte lätt!

Någon frågade på FB om hjälp:

Recept på ett fikabröd som är gf, laktosfri och inte heller nötter, mandel, inte choklad.

Jag tänker bara: En banan?

Jag är ju inte svårt allergisk, även om det kommer och går lite, och är jag i ett dåligt läge är det säkert 20 saker jag borde undvika. Lite pyssligt blir det, men det är ju inte som stackars JB som är så superallergisk att om nån steker pannkakor, sen diskar stekpannan noga och steker äggfria till henne, så kan hon få enorma reaktioner om personen inte tog en ny stekspade. Eller som det är nu, jag tror att nån i kyrkan är så allergisk mot jordnötter att folk inte ens kan äta Snickers i samma byggnad. Mikael hade en Snickers med sig en gång, han har ju ofta något ätbart med sig om han får lågt socker, men blev påmind om jordnötterna i chokladen. Hjälp att vara så känslig. Fruktansvärt. Och hur gör man fikabröd utan allt ovan? Är ärligt talat imponerad av att det går! Middag utan det där är ok, men just fikabröd. Kudos. Jag såg visserligen inga svar, men jag tror säkert nån visste nåt. Människan är uppfinningsrik.

Inga kommentarer: