Orsaken till ...

... att jag betalar för digital prenumeration av SvD är i första hand som "belöning" till dem för den fina artikelserie om ME som de hade i tidningen i december innan Anne Örtegren dog.

Att jag sen sa upp den för att jag inte orkade läsa är en annan sak.

Sen började jag prenumerera igen för att jag var tvungen att göra provet med orden från högskoleprovet.

Och nu fick jag valuta för mina pengar, minsann. Det fanns nämligen ett prov i tre delar med orden flest haft fel på under 2010-talets högskoleprov. (Tror att det ligger bakom betalvägg men här är i alla fall länken till del 1.)

Alla 30 rätt.

Det är sånt jag lever för. Då tror jag att jag fortfarande är smart. Och då tror jag att jag har ett värde. Vet att det är helt fel, men det är skönt på nåt sätt att kunna saker.

Inga kommentarer: