Så fult!

Jag tänkte inte på att säga att jag äter mycket smärtmedicin (jag vet inte vilken det är som gör blodet tunnare, men botoxsköterskan säger att det märks när hon sticker mig och hon vet ju exakt vilka mediciner jag tar och hur ofta) när sköterskan frågade om jag äter blodförtunnande. Jag kopplade inte vad det var hon egentligen frågade. Men så här ser jag alltså ut på armen. Blixten har faktiskt gjort det ljusare dessutom. Och första dagen var det en rejäl bula också. Jag kom inte heller ihåg att när de sticker mig ska jag trycka stenhårt på stickstället en lång stund, så jag höll bara på kompressen som satt lite överallt. Men, men. Jag tror det här är mitt rekord. Så kul det är att saker handlar om ens kropp, ens symptom och ens sjukdom hela tiden.

3 kommentarer:

Monica sa...

Om du vill känna dig lite gladare kan jag säga att sådana blåmärken tillhör min vardag. Mutation i protrombingenen tror jag det heter. Jag känner med dig och kan tipsa om att smörja blåmärken med Hirudoidsalva för att få dem att blekna snabbare. Lycka till!

Anja Olergård sa...

Ska skaffa sån kräm. Har aldrig sett dig med blåmärken men du får dem väl inte i ansiktet precis.

modren sa...

Wow! Hirudoidsalva fick vi tips på på BB när Anja föddes, om bebin går för hårt fram vid amningen :-)
modren