Den ultimata klänningen

Jag kommer ihåg en Pressbyrån i ena armen i Nordstan där de hade internationella tidningar. Jag var ca 21 år och upptäckte Wedding Magazines. Sen flyttade jag till Basel och där hade de tyska brudtidningar! Jag köpte 1-2 i månaden och störtnjöt! Till och med efter att jag var gift prenumererade jag ibland på bröllopsmagasin om det var särskilt fördelaktkga erbjudanden, och sen skyllde jag på att de var till Jojo. Och nu har jag en anslagstavla som heter brudklänningar på Pinterest. Och vi ska inge göra om festen och förnya våra löften, utan jag sparar bara på vackra saker.

Jag har kommit till en sorts slutsats.

För det första borde jag få göra om mitt bröllop med den figuren jag hade de tio åren innan jag träffade Mikael, och fortfarande hade när vi träffades. Ingen vill vara en fet brud. Jag vill i alla fall inte det. Men jag vill inte vara en sjuk brud heller, men tufft, så går livet.

Men jag borde få göra om alltihop, eller i alla fall bröllopsfoton. Men vi har ju fler rynkor nu och fler gråa hår, så jag är inte säker på att lösningen är att klä ut oss i bröllopskläder och fota en 49-åring och en 59-åring och tro att vi ska bli nöjda med fotot. Vi är gamla och tjocka. Tjocka kämpar vi lite halvhjärtat med, men gamla går ju bara åt ett håll. Jag rycker inte ens ut mina gråa hår längre, och inte orkar jag tona. Och för den delen så kan jag inte komma på vad jag skulle haft för klänning om jag var smal. Jag gillar så många stilar och har svårt att välja just en. Tvärtemot min natur är jag less is more när det gäller brudklänningar. För mycket ser pråligt ut. Så understated är bra. Här kommer några jag gillar. Om man har bmi under 20. Haha, kanske behöver även åldern vara max 20 för att man ska bli riktigt nöjd :-)

Men det är ju viktigare att bli nöjd med äktenskapet än med bröllopsfotona.












2 kommentarer:

Anonym sa...

Wow så snygga! Jag säger ju att less is more, inte bara vad gäller brudklänningar ��
/e

modren sa...

Du och jag är lite besatta av smala midjor. Det är för att vi aldrig har haft det själva, inte ens när vi var smala hela vi. So what? Vi har ju humor :-)
modren