Min eviga passion

Jag har för lite riktiga sommarkläder. Dessutom har jag gått upp ett par kilo sen förra sommaren, så speciellt en klänning som jag kände mig ok i då är inte så bra nu. Inte om man ska på "nåt", bara om man ska till posten. Så jag har dammsugit reor på både Ellos och H&M (grr, kom precis på att det är Harry och Megan!) och lagt massor i varukorgarna.men nu har redan en av tre sommarmånader gått och jag har inte behövt några kläder jag inte har, så jag köper inget. Men jag älskar ju att glo på kläder! Och särskilt klänningar. Ända sen jag var barn minns jag en del klänningar som jag älskade. Har hittat en blåblommig klänning på H&M med knut på armbågen. Klänningen är dock minst 1 dm för kort, men då känner jag bara för att köpa två, kapa överdelen av den ena till blus och sätta på kjolen nedanför den andra kjolen. Nedanför och innan för så det blir som två volanglager. Jag vill så gärna sy! Jag klarade mig ganska bra förut när jag orkade scrappa men nu gör jag inget kreativt och det gör mig lite galen. Ska printa ut några lätta kyrksånger för barn och spela lite. Det kanske är kreativt för själen. Eller så köper jag två klänningar för 199:-x2 och får en klänning och en blus och utlopp för min kreativitet vid symaskinen. Min låter så underbart, som en Rolls-Royce. Jag blev kär i den när jag hörde det ljudet. Det är ju egentligen en superide men inte så förfärligt mycket syende! Men i mina glansdagar i Borås när jag faktiskt kunde shoppa i affärer ibland så hade jag så mycket fynd. Så 400:- för två plagg känns rätt mycket. Men kanske förtjänar jag en ny klänning och en ny blus. Vad tycker ni? Den är lite oformlig i livet, men don efter person

.

2 kommentarer:

modren sa...

Medge att du blev imponerad - och kanske inspirerad - av att jag klippte av det nedersta på ärmarna på min nyaste klänning och sydde på dem nertill, så klänningen blev lagom lång?! Och det utan extra kostnad?! Snyggt blev det! Det ÄR roligt att sy. Morfar frackskräddaren har gett oss mycket i arv.
modren

modren sa...

Gillar tyget, oformligheten kan jag leva med, men den är bara för kort. Tunika, inte klänning. :-(
modren