Vem vann?

Maxima och Letitzia ser strålande ut i rött. Jag blir knäsvag av så mycket vackra snitt, midjor, detaljer. Vill också ha en kunglig stylist. Förresten är det svensk kungagalamiddag med representanter från Sydkorea idag och jag såg ett foto på Madeleine. Hon har verkligen dragit en högvinst i utseendelotteriet. Och just det, det är verkligen ett lotteri, för det enda man kan påverka är inte tillräckligt för att vem som helst kan bli så snygg som de vill. Somliga är födda med liten midja och jag hör inte till dem. Men man är aldrig nöjd. Jag ser att jag är tjockare än förra sommaren när jag tar på mig samma klänningar som jag hade då. Och det är ju lagom kul.

1 kommentar:

modren sa...

När blir vi (du?) gamla nog att sluta vara utseendefixerade? Det tar för mycket energi.
Men man kan fortsätta att glädjas åt vackra människor, precis som åt vacker konst.
Jämförelser är av ondo, åtminstone om man själv är ena halvan av ekvationen.
modren