Modeåsikter

Jag brukar gilla vad Victoria har på sig på Polarprisgalan. Hon tar ofta ut svängarna och det gillar jag! Men det är ju en gala, men en musikgala, så man behöver inte vara så strikt som på Nobelfesten. Det tycker jag är kul.

Så helt sonika snodde jag Aftonbladets elva bilder på några av gästerna och tänkte säga vad jag tycker om dem. Sånt kan ju inte jag låta bli! Fast jag verkar ha missat nån för nu hittar jag bara tio bilder. Orkar inte bry mig.

Pristagarna. Ann-Sofie Mutters klänning är ljuvlig! 5 av 5. Lite småfeg, men hon är väl violinist och då är man nog rätt konservativ i stilen om man inte heter Linda Lampenius. Rapparen är ok, han har klätt sig så stiligt som hans personlighet förmår och det uppskattar jag. 3.

Silvia var tydligheten älskvärdheten själv mot rapparpristagaren vid bordet Snyggt jobbat! Och om hon inte hade sjalen över klänningen så kanske hon kunde fått ett betyg. Det går ju knappt att ha en åsikt nu. Men jag är generös och ger henne en 4 ändå, för att hon var trevlig och för att hon brukar klä sig bra.

Coooooolt! Och de biffiga rosa örhängena också. Så häftigt! Det är väl bara som kronprinsessa på musikgala man kan se ut så här, men fullträff! 5 poäng! Och om ni gör igenom bilderna utan att kolla på klänningarna så har Daniel bäst pose av alla. Lite snävare byxor, vilket gör att han ser modernare ut än t ex kungen. Bra jobbat!

Loreen. Fadi el Khoury har designat klänningen. Jag vet inte vem som borde skämmas mest, hon eller han. Hon tror jag. Så klär man sig inte på gala med kungen. So not classy. 0 poäng. Missuppfattning av ämnet säger man ibland, och det var detta. Nätbrynja är inte klänning. Vi vill inte se dina nipples.

Jenny Strömstedt. Superfin klänning, fin färg, plisseringen läcker. Lite svår att äta i. Jag vill faktiskt ge den en femma, den också! Kan nån säga till Niklas att man inte posar med handen i byxfickan. Jag brukar vara känslig för det.

Danny Saucedo. Sparka din stylist. Precis allt är fel. 1.

Quincy Jones III. Ok kläder, rätt klädsamt, men inte på gala där kungen har smoking. Står det inte klädkod på inbjudningen? 2.

Sofia. Wow! Härmar Madeleines dopfrisyr men gör det med den äran! Urtjusig klänning, älskar även håret och örhängena. Prästkragarna i halsen tycker jag dock blir lite för mycket, så hon får 5-.

Prinsessan Christina. Sorry. Halsbandet är för krävande, klänningen har hemskt missklädsam skärning. Och tyget ser ut som om det kommer från Åshilds pensionärsmodekatalog. 2, och då är jag snäll. För själv på hon ser ju strålande ut. Tord ser lite ut som en filmstjärna.

Dom här vet jag inte vilka de är och är inte intresserad av att säga nåt om deras kläder. Lite mer välklädda än några av de föregående männen, så 2 antar jag. Men t o m suransiktet kungen är ju snyggare. Han kanske bara är blyg.

Inga kommentarer: