Man tror det knappt!

Förut hade jag ju långt hår, orkade inte gå till frissan på tre år så det bara växte. Men sen klippte jag av det och det blir ju lättare att tvätta. Men så beställde jag tid, eller Mikael gjorde det, och när jag kommer dit på utsatt tid och dag är det bara män på salongen och det visar sig att min frisör har blandat ihop dagarna. Jag klippte mig typ nån dag senare och hon bad så mycket om ursäkt.

För att jag inte skulle komma på veckan före jul att jag behövde klippa mig satte jag dock upp en ny tid när jag var där, dagen efter att hon glömt mig. Också för att hon skulle känna att jag inte var arg över misstaget. Den tiden var idag. Jag har längtat efter att klippa mig för jag blev inte nöjd med förra klippningen och ville att några bitar skulle växa ut. Och så släpar jag mig till frisören idag, Mikael kör mig i rullstolen, och så händer samma sak. Fast nu säger frisören först på telefon att hon trodde vi sa det här datumet fast i december, vilket hade varit en vecka före julafton, precis som jag INTE ville, så det datumet har jag inte valt. Förutom att jag har hemtjänstdusch på torsdagar och då beställer jag inte klipptid.

Sen messade hon Mikael och säger att hon hade skrivit ner tiden som den 22 nov. Så dum i huvudet är jag väl inte att jag hör fel på femtonde och tjugoandra. Jag vet inte vad som har hänt, ärligt talat. Men jag har aldrig missat en klipptid och den här frisören har missat 2 av mina 3 klippningar. Vem är det troligast att det är?

Och här ligger jag, klockan 01:18, och har inte orkat gå upp ur soffan sen jag kom hem. Jag var nämligen och klippte mig, fast på ett annat ställe, där jag fick prata med en ny person, vänta på min tur, stå ut med den där skvalmusiken som alla frisörer har på. Och trots att jag gav specifika instruktioner om detaljer så fick jag inte en sån klippning jag ville idag heller. Hur svårt ska det vara?! Inte så mycket uppklippt som förra gången [drar upp några hårstrån och visar] blir till Inte uppklippt alls och bara rak page? Måste man ha med sig ett foto eller?

Och måste man ringa sin frisör innan man ska dit för att kolla att hon har skrivit upp rätt dag?

Jag vet att folk i allmänhet inte kan förstå hur det här påverkar mig, men det tog två timmar istället för en, vi fick åka omkring extra i bilen, det var ett ställe fullt med folk och musik istället för ett tyst ställe, och jag blev ändå inte nöjd. Och är så trött att jag inte orkar gå och lägga mig. Men nu måste jag, för jag har inte kissat på mer än åtta timmar.

1 kommentar:

modren sa...

Förfärlig otur. Och tristast av allt kanske är att frissan inte har en suck om vad hon ställer till med.
modren