En man i sina bästa år

Jag är ju varken tonåring eller ens ung vuxen längre. Detta märktes tydligt igår när jag såg en sån snygg kille. Fin hållning, inte mager men in shape, fina breda axlar, gråvitt skägg i vårdad form. Kläderna satt bra på kroppen och han hjälpte en tant att push betyder tryck så kommer det vatten.

Så där han stod precis bredvid vårt bord tyckte jag att det var en försynens skickelse att jag fått syn på detta vackra exemplar.

Sen började jag försöka gissa hur gammal han var. 50 i alla fall, kanske troligtvis ännu mer, uppemot 60. Är det såna "killar" jag tycker är snygga?!?!  Clooney i all ära, men det här var ju verkligheten!

Men sen såg jag honom vid hans bord. Han satt med nån med meterlånga ben i tajta skinnbyxor, svart kavaj och låååångt, överblekt hår i stripor. Hon såg 10-20 år yngre ut än han. Och de tittade knappt på varandra, utan lekte med telefonen och paddorna. Då tappade jag lite respekten för dem. De kan ju visserligen vara annat än partners och ville hellre kolla mail än prata. Men om de var partners så var det nåt i den bilden som avskräckte mig.

Då vill jag mycket hellre ha min man i bleknad fjällrävengrön jacka från 80-talet. Med lite mage (det som är kvar efter viktnedgången) och som kör runt mig i rullstol trots att han själv är skadad både här och där.

Jag tar honom före snyggingen åtta av veckans dagar. Åtta!!

4 kommentarer:

AL sa...

äh, de kollade säkert bara lagerstatus etc i IKEAappen. eller kanske tweetade de om vilket snyggt par som satt bredvid dem på IKEA, den ena i rullstol och den andra i fjällrävenjacka från 80-talet? Alla rönnbär är kanske inte sura? Det ÄR lov att vara snygg OCH trevlig vet du?

Anja Olergård sa...

Du har så rätt, Anna Linda. Kanske är jag avundsjuk på alla som är smala. Och de kollade nog ikeaappen, förutom när jag hörde ett jobbsamtal på högtalare hela vägen across matsalen. Men de var säkert viktiga på riktigt, inte försökte vara det. Och han var ju väldigt snygg också, det får jag ju låta vara huvudpoängen!

AL sa...

Nu var det ju inte meningen att skriva dig på näsan. Jag ville bara kunna ha hoppet kvar om att man kan vara både och eftersom jag anser mig vara i den trevliga kategorin om du förstår vad jag menar....

Anja Olergård sa...

Nej, du hade helt rätt. Jag tycker också att du är både snygg och trevlig. Och jag också. Fast, det ska erkännas, det blir mer och mer bara "och" om jag inte passar mig!