Step for man, leap for mankind

Jag fick personligen dåliga nyheter idag. Min läkare vill inte skriva ut LDN, vilket jag hade hoppats på att han skulle. Men jag har redan bett om tid hos plan B-läkaren. Han kan ME och LDN och även om man får betala besöket ur egen ficka (några tusen), så kommer det nog att vara värt pengarna. Vet inte hur många månaders väntetid jag ska räkna med, jämfört med att få börja med medicinen imorgon, men jag har tålamod.

Något som däremot kan starta med en gång är fas 3-studien på cancermedicinen mot ME som två norska läkare har fått goda resultat med! Jag har tiggt pengar ett par gånger på bloggen och fejan, och nu har pengarna kommit. Det sista kom från Forskningsrådet i Norge och professor Mella säger att arbetet kan börja med en gång. Det är så fantastiskt goda nyheter!!!

Jag har fått förnyad beslutsamhet att röja tag i mina gamla journaler som jag ska skaffa från tre ställen (varav en läkare är pensionerad och en död) utan precisare tidsangivelser än +-5 år. Men om jag får diagnosen från Danderyd och de så småningom startar en egen Rituximab-studie så vill jag verkligen vara med!

Så ett litet steg i fel riktning för mig följdes av ett oerhört stor kliv i rätt riktning för ME-befolkningen. Kunde varit en sämre dag!

1 kommentar:

Anonym sa...

LDN? Förlåt, men har jag missat nåt?
Stina