En härlig dag

Efter en heltokig vecka med tre dagar utanför dörren (klippning, VC och nåt mer som jag glömt) och en natt med måååånga timmars sömn är jag nu snart människa igen. Var frestad av massa saker, som att åka till Hemköp och köpa sallad ur deras salladsbar till middag, äta på Kinarestaurangen med Mikael, åka på bilutflykt nånstans och se nåt. Men vi pratade bara om frestelserna och så sa jag att jag ska vila idag.

Eller rättare sagt så har jag duschat idag, inte precis vila, men det var skönt! Medelhavskänsla. Fast jag undrade när jag hade stoppat det lilla lättvättade håret i handduksturban varför det inte luktade så gott som det brukar. Insåg att jag bara tvättat håret och inte tvålat in mig. På med kranen igen, och sen luktade det gott! Tog fram en ny burk kropps-in-smeta-sig också, och hade orkat röja lite med sån där parmesanrivare på hälarna. Så jag känner mig riktigt fräsch!

Och för skojs skull satte jag mig ute ett par minuter och viftade sporadiskt med händerna i håret. Tog sen fram fönen och blåste lite lojt, en halvminut eller så. Och så var håret torrt. Så ska det vara!!!

Dessutom har jag tagit av de gamla lakanen och ska nu lägga mig ner för att samla kraft till att sätta på de nya. Mikael gör en sömn-app till mig (där jag kan registrera sömnen i telefonen), så jag ska faktiskt inte störa honom. Men som sagt, jag vilar mig en stund först.

Fattar ni vilken bra dag, både nyduschad och rena lakan? Och det har varit knäpptyst i hela området idag. Alla har bakfylla eller är bortresta, underbart!

2 kommentarer:

AL sa...

Det är idag vi ville ha sett bilder! Nytvättat hår! Bara en sån sak!

Anja Olergård sa...

Jodu, det hade varit nåt, det. Har bara för många hakor för foton i sängen. Men en vacker dag, kanske. Eller så får ni nöja er med ett foto på en get. På det här bloggen kan man aldrig vara riktigt säker.