Lätthet är konst

Mikael hade köpt en tårtbotten i hjärtform och den gjorde jag tårta av härom dagen. Faktiskt som överraskning när han hade varit nånstans. Jag hade köpt en sprits nån gång och försökte mig på att göra den fin. Det gick sådär, minst sagt.

Sa till Mikael att jag blev förvånad över att det var så svårt. Det ser ju så lätt ut.

Jaha, lätt som när en konditor på TV gör det?

Hmm, ja, ungefär så.

Och för tusende gången blev jag påmind om att skickligt folk får sitt skicklighet att se enkel ut. Det är därför man inte kan jämföra svårighetsgraden hos ett pianostycke med hur svårt det låter när syrran får noterna i händerna, jämfört med mig. Det visste jag ju, men jag tänkte lite fel där med tårtan.

Ni kan vara glada att jag inte tog foto.

Förresten är det på Instagram man sätter in foton på sin mat.

Men det är på den här bloggen man kallar tårta mat.

Hejhej.