Feedly, rapport efter några dagars användning

Är absolut inte så nöjd med Feedly som med Google Reader. Till exempel för att:

* den laddar långsammare.
* den säger sig vara nätbaserad och synka ens lästa inlägg, men de inläggen jag läste i telefonen förut idag är olästa på datorn nu ikväll.
* den vägrar låta mig kommentera! Kanske det är appen i telefonen som inte är helt kompatibel med min gamla telefon, men jag får upp kommentarsfältet men inga bokstäver.

Sen har jag inte provat att ta bort feeds, lägga till, byta namn eller så, så det har jag ingen åsikt om ännu ifall det är lätt eller svårt.

Däremot är den rätt snygg (vilket jag faktiskt inte bryr mig om).

Den funkar också precis som Reader vad gäller ens kategorier och att det står hur många per kategori som är olästa, samt att man kan gå in och välja att läsa en viss blogg ur en kategori. Och allt sånt.

Ett plus var också att det var lätt att byta från Reader till Feedly. Klickar på en knapp.

Inga kommentarer: