Vi har blivit med husdjur

I två veckor har vi haft vad jag måste kalla ett husdjur. Det beter sig i alla fall som ett husdjur -- saknar oss när vi är borta, vill vara nära oss när vi är hemma, följer med in på toa när Mikael har varit borta länge osv.

Det är en fluga. Jag var och klippte mig idag, och när jag kom hem satt flugan på mitt ben i två timmar. Fy vilket viftande, men han var enveten. Och när Mikael varit borta så följer han med honom runt i lägenheten. Nu när jag är uppe ensam sitter han hos mig. När jag lägger mig kommer han att följa efter in i sovrummet.

Alltså. Flugan tror han är en hund.

Det är nästan så man kommer att sakna honom när han dör, eftersom han är så kärvänlig. Vi har försökt kolla livslängden, och det råder delade meningar. Han kan ha mellan en dag och två veckor kvar att leva. Vi får se.

Inga kommentarer: