Vattna blommor och andra intelligenskrävande uppgifter

Idag hade jag tre saker på Att göra-listan: vattna blommor (har glömt av det sen i lördags när jag såg att det behövdes), boka klipptid och ringa ett sjukvårdsrelaterat samtal (har väntat på att det ska bli onsdag sen jag fick brevet, för det är enda dagen med telefontid på eftermiddagen).

Hur gick det då?

Jag glömde att sätta väckarklockan på 13.00 så jag har inte ringt sjukvårdssamtalet. Ska be Mikael ringa imorgon. Telefontid 8-9... Denna knäppa dygnsrytm gör det inte precis lätt för mig.

Däremot kom jag ihåg att ringa frissan och jag har tid imorgon halv sex. Äntligen! Ser mer än lovligt vidrig ut i håret idag.

Och jag har vattnat blommorna. Den särskilt goda nyheten är däremot, förutom att jag äntligen kom ihåg det, att jag lyckades vattna bara blommorna och inte parketten. Jag vet inte om det krävs särskild intelligens för att vattna rätt, tydligen gör det det. För jag brukar nuförtiden råka vattna på ett blad eller så, så vattnet rinner fel, ni vet. Men som sagt, idag kom vattnet i jorden och inte på golvet. Det känns som ett stort framsteg och en icke så ringa bedrift.

Däremot har jag hela veckan haft problem med att veta om jag har gått till brevlådan eller inte. Idag var jag mer än nånsin på väg ut en extra gång. Men har man bara fått ett reklamblad från Hemköp är det ju knappast nåt minnesvärt och man vill gärna ha bättre post än så. Tyvärr hjälper det inte att gå ut en gång till.

M (jag har många kärlekar på M, men denna M är inte Mikael utan MÅ; fast det finns också rätt många såna) satte förresten in ett blondtest på fejan. Jag kanske måste färga håret imorgon?!?!?

Hur blond är du?
Har du...
(x) sprayat hårspray i ögat?
(x) trasslat in ditt hår i hårborsten?
(x) gått in i en flaggstång? (Räknas en stolpe mitt i vägen? Flera dar i rad...)
(x) fått tuggummi i håret?
( ) fastnat med tungan i ett räcke på vintern?
( ) snubblat över en dammsugare mer än 5 gånger
( ) slagit sönder ett glas när du ska hålla tal?
(x) missat blomkrukan när du skulle vattna blommorna?
( ) trampat barfota på en igelkott, geting eller liknande?
(x) tagit på vänsterskon på högerfoten och tvärt om? (tagit en sorts sko på vänster och en annan på höger. Såg pinsamt ut...)
(x) slagit dig på fingret med en hammare?
(x) råkat trycka på stänga-knappen på datorn? (ja, och på den externa hårddisken TVÅ GÅNGER så Mikael fick tidernas hicka för man kan verkligen råka förstöra hela alltet då. Och så har jag råkat dra ut sladden till vårt larm, så de fick ringa oss från SOS.)
(x) snubblat på en fotboll? (jag har snubblat på luft)
( ) gett kattmat till din hund eller tvärtom
( ) kallat en lärare för mamma eller pappa?
( ) fått IG på fler än fem prov i rad? (ALDRIG FÅTT IG)
(x) sprungit på ett litet barn? (trampade på en unge vid hemglassbilen i somras. Usch, så pinsamt)
( ) gått i en vattenpöl med ett hål i skosulan?
( ) tryckt in din nyckel i fel skåp i skolan och försökt att öppna?
(x) frågat vart din mobil är när du håller den i handen?
( ) gått in i fel klassrum medan en annan klass har lektion där ?

5-9 - du är rena geniet
10-14 du kunde ju varit smartare
15-17- du behöver gå ett extra år i skolan
18-21 - SÖK HJÄLP FÖR F*N





11 -- det var inte så illa som jag befarade. Kan vara brunett ett tag till. Om jag lyckas rycka ut de grå vill säga! Det börjar bli många nu och armarna orkar snart inte längre. Ska man behöva börja färga? Då kommer inte läsglasögonen långt efter och sen är man medelålders på riktigt!


Go'afton, tanter!

Inga kommentarer: