Politiker...

Man kan säga vad man vill om politiker, men det där med partiledardebatten och avhopp tolkar jag bara på ett sätt:

1) Juholt är rädd att få frågor om sitt lägenhetsfusk. And he should! Morallös fuskare till partiledare, usch, jag får blodstörtning.

2) Att de inte ens kan stå på samma sida som han SD är ju bara trams. Regeringen på ena sidan, oppositionen på den andra. Att oppositionen därmed skulle höra ihop med varandra är ju helt befängt. Och att hoppa av en debatt i ett svenskt seriöst medium för att man inte kan stå bredvid nån annan tycker jag är så löjligt att det inte finns ord.

Jag tänker på när jag nån gång i min ungdom anmält mig till pingisturneringen på Bolliaden. Jag var rätt kass men trodde inte jag skulle vara allra kassast av alla, utan kanske få en rolig match eller två. Så när spelschemat kom upp såg jag att jag skulle möta Jenny Edlund i första matchen. Hon brukade alltid vinna hela balunsen, så jag strök mig.

Juholt strök sig också, utan att ens ge sig in i matchen.

Inga kommentarer: