Nobel?

Jag har inte tittat på dagens festligheter, förutom när 2-3 personer fick sina priser. Sen åt vi middag (dillkött) hos mamma och pappa och pratade, och när vi kom hem var det Top Gear, så jag lät Mikael "ha TV:n" så ska jag kika imorgon på svtplay eller nåt sånt. Så avslöja inte "vem som vann" eftersom jag inte har sett det än :)

Hann titta på ett 40-tal bilder på DN innan sidan uppdaterades när det kom nytt innehåll. Orkade inte fortsätta. Men precis när bilden försvann hann jag se en asiatiska i en fantastisk silvrig klänning med volangig ståkrage och ros på bröstet. Den såg ut som kvällens vinnare, men det kommer ingen modesessa att hålla med mig om. Och eftersom jag inte har hört några av talen eller sett några av intervjuerna har jag bara ytliga kommentarer att komma med -- Filippa Reinfelt var som vanligt en vinnare. Jag syftar på klänningen alltså.

Fick inget i posten idag förutom platta brev. Hade hoppats på några grejer från tradera. Veckans fynd var den turkosa kavajen, som var lagom mörkturkos i färgen och satt som gjuten. 20 spänn plus porto! Ska ha den på söndag.

Ska hänga upp dagens sista maskin tvätt (har jag sagt att jag äääääääälskar att ha tvättmaksin/torktumlare i badrummet, och att jag bara älskar Mikael och diskmaskinen högre?) och lägga mig och skriva rent 40 lappar som har legat och växt till sig. Några är julklappsidéer, andra är grejer vi ska köpa på IKEA. De har dessutom julbuffé för 79:-. Kan inte riktigt fatta det priset, men vi ska testa och se.

Annars är det inte så mycket nytt. Mikael lyssnade på hon trumpetissan med Star Wars idag och skrattade gott. Igår lyckades vi se på en halvtimme videor av folk som ramlar hela tiden (jag kallar det där Americas funniest home videos för det) och det är verkligen skönt att skratta. När man har börjat fortsätter man nästan, vare sig det är roligt eller inte. Men jag är rätt otränad i magen märker jag!

Nej, nu blir det upphängning och läggning och lista. Kanske läser i min nya deckarbok. Mmm, trevligt.

Hej så länge.

P.S. Ett av gårdagens många skratt kom när jag hade sagt till min goda vän Carla, amerikan som bor i Tyskland och jobbar för kyrkan, att jag har satt dit en översättningsgrej på min blogg. När hon försökte gå in på min sida fick hon ett meddelande som sa att min sida var förbjudet område på grund av kyrkans policy. Hon undrade vad jag hade skrivit egentligen. Okej, det låter inte så roligt nu, men det var kul på det där surrealistiska viset som jag uppskattar, och som jag brukar säga att Monthy Pyton är roliga på. Att jag skulle ha skrivit något porrigt eller så, så att min sida förbjuds, det låter bara så hysteriskt. Inte för att man skriver porriga saker, men ni fattar. Fast nu kommer de aldrig att låsa upp min sida, för nu står det "porr" på min blogg.

Haha.

Inga kommentarer: