En sak i taget

Det blir lättare om jag delar upp mina åsikter om Nobel på flera inlägg, så här kommer "Vickan-inlägget".

Bruden är ju görsnygg. Figur, ansikte, hår som en TV-annons. Men med privat tränare (for life) samt tid och energi för träning, är det kanske konstigare om hon vore lönnfet. Och jag tror hon har rätt bra råd med de bästa frisörerna, sminköserna osv. Som säkert vet vad som passar just henne, och som har tänkt ut sen länge vad som går ihop med klänningen. Men nu ska jag inte vara ogin. Hon är vacker som en dag. Hon är inte bara produkten av duktiga skönhetsproffs. Och hon har fin, drottninglik hållning.





Såg nåt foto med bildtexten: Bilden alla talar om. Ni kan ju gissa. "Hennes bröst var fylligare, ansiktet var  mer inbäddat, rynkorna på klänningen dolde magen" och jag vet inte allt som påstods på bloggar och twitter och som jag såg när jag letade efter bilden. En liten mediestorm på orden Victoria och gravid, och som växte lavinartat av att folk hade sett att hon inte drack vin på festen. Folk satte tydligen igång att twittra som galningar när hon tycktes tacka nej när servitören erbjöd mer vin, eller hur det nu stod i Expressen. (Det vägrar jag att länka till.) Ska se om jag hittar bilden igen. Och hon såg faktiskt lite lite gravid ut på den.



Men stackars henne om det bara var för mycket pannkakor, eller ett ögonblicks dålig hållning! Kul att bli så dömd i media. Inte. Jag tycker hon är supertjusig, alldeles perfekt i figuren och med tanke på klänningens rygg är hon också alldeles perfekt tejpad. Som naturliga bröst, inga opererade hårda bullar. Full pott, helt enkelt.

Men förresten, så irriterande som jag tyckte alla åsikter om en eventuell kronprinsessgraviditet var, är det lika fjantigt när jag tycker ohämmat om allt möjligt?! Jag antar det! Måste kanske tycka om nåt djupt, för att väga upp. Men jag gick igenom vinnartalen innan jag gick igenom klänningarna, kom ihåg det, folk!

Och jag tar också detta tillfälle i akt att meddela att jag -- trots min tilltalande rondör och fylliga bröst -- inte är gravid. Ni kan säga det på twitter om ni vill. Om ni måste.

Inga kommentarer: