En annan dag

"Barnen" var här på middag. Mikael tyckte vi skulle ha anti-julmat, så det blev kycklingsallad. Rätt skönt faktiskt. Men vi glömde efterrätten, en stor kolatårta! Lite godis och några cookiesar (ccc med mintchoklad, som jag inte kan bestämma mig för om jag gillade eller inte) och kul speleri på det nya spelet: Med andra ord blev det dock. Dagens bästa var när laget inte kunde komma på vad det fanns för synonym till Ät. Käka? "Det vanligaste ordet"??? Sen började personen i fråga beskriva ordet på ett annat sätt, som det man lagar mat vid i köket (om jag minns rätt). Och ordet var spis. Men det är bara på norska spis betyder ät. Tur att Paul tål skratt. Gulligt. Däremot kunde jag gissa "lathund" trots att han själv inte visste vad det betydde och bara beskrev själva ordet. Blev lite imponerad. Det är kul att spela och leka och tänka. Fast jag inte vann eller var bäst eller nåt sånt. Otroligt, jag vet.

Och alla älskar Neo. Paul säger att han har börjat göra piruetter, och det passade bra till hans gråa strumpbyxor (balettpojken alltså). Själv var Neo mest förtjust i fejkamaryllisen i hallhörnet, kanske för att den var precis i hans höjd, kanske för att han inte fick pilla på den och då blir det väl ändå roligare att pilla.... Till slut fick den byta plats till ett onåbart ställe på diskbänken. Vissa frestelser blir helt enkelt för stora. Det kan man filosofera mycket över. Men idag orkar jag inte med nåt avancerat blogginlägg. Tänk själva ut nåt fint apropå att flytta på sina frestelser. Om ni vill, annars kan ni gå rätt på godisskålen. Det är inte nyår och dags för nyårslöften än.

God fortsättning!

Inga kommentarer: