Spikmattor


DN citerar TT och säger "Ingen visad effekt av spikmattor". Håller med. Antingen fick man ha kläder på sig och då kändes piggarna inte så man kunde lika gärna vila sig på golvet, eller så hade man inte kläder på sig och då gjorde det så ont att jag i bästa fall klarade 3 minuter. Men aldrig att smärtan gick över och "en skön värme spred sig"... Nu är jag ju lite smärtförstörd och tryckkänslig, men ändå. Kan inte ens se hur jag skulle kunna vänja mig vid den på mer än den veckan jag lånade en och provade.

Enligt artiklar i media hittills i år sägs spikmattorna kunna "bota migrän, premenstruella störningar, impotens, övervikt och till och med astma... [ samt] huvudvärk ... sömnproblem och stress."

Dagens överdrift.

Och för den som inte tror mig kommer här ett vetenskapligt citat ur Jontes skrattbok:

Två fakirer ligger på var sin spikmatta och pratar:
- Vad ska du göra i eftermiddag?
- Jag ska gå till tandläkaren.
- Du tänker då bara på nöjen.

Hejhopp.

Inga kommentarer: