Nu är jag ledsen istället

Jag kan helt klart höja ögonbrynen och har haft migrän i 10 dar på raken. Det stod att botoxets effekter skulle vara 3-6 månader. HA! Klarade prick två.

Och så var det nåt om att läkaren skulle vara långledig. Ringde mottagningen. Åter i början av september. Ska jag behöva ha migrän, mer eller mindre dagligen, i två månader, när det tar fem minuter att spruta mig??? Sömnen störs ju av huvudvärken själv, dessutom genom att effekten av upptagningen av sömnmedicinen störs genom migränets avstanning av matsmältningen -- och jag som precis hade kommit in i en rytm som är överlevbar.

Sitter här och lipar. Vill fast forward ett par månader. Inte förrän 7 okt har jag en tid. Det är om tre månader. Är at my wits end efter en dryg vecka. Då kan han ge mig sprutorna på hispan, för det är där jag kommer att vara då. Tre hela månader av mer eller mindre dagligt migrän, som förvärrar flera andra allvarliga hälsoproblem -- är det inte nåt med den hippokratiska eden att inte skada först????

Jag är förtvivlad. Min sömn har blivit kass i samband med migränet och nu är jag tydligen tillbaka där jag började. Kan inte sova, orkar inte vara vaken, orkar inte ens gå en promenad för att kanske bli fysiskt trött inför natten. Pest och kolera och diarré och kräks och en termos med snor. Och PMS. Alla fula ord jag kan. Och exkrementer. Så sur är jag! Ledsen, förtvivlad.

P.S. Vad gör man när man är at one's wit's end? Man ringer fästmannen och gråter. Han tar med sig datorn hit och jobbar (samt tre böcker med roliga historier som han lånade av Jonte och tre paket glass -- de gick inte åt alla tre) och plötsligt känns allt mer uthärdligt. Särskilt när han dessutom ringer neurologmottagningen och ordnar så att jag ska få prata med läkaren imorgon. Och ger mig en superfin välsignelse innan han går.

P.S. När ens fästman går hem klockan 01.30 skulle man kunna tro att det har blivit en ansenlig del hanky-panky. Dessutom när jag endast är iklädd morgonrock och/eller täcke. Men han jobbade hela kvällen och hade dessutom inte rakat sig. Promise! Och jag hade inte duschat sen i söndags. Vet inte om bysten eller frisyren strävade mest söderut. Så ni kan lugna alla era okyska tankar.

1 kommentar:

Mattias Welander sa...

Det är tur att du har Mikael! (Tur och tur.. men du förstår.) Han verkar toppen!