Privat vs offentlig

Ni vet ju att jag skriver vad jag tycker här och att det inte alltid, eller möjligtvis nånsin, är annat än en känslobaserad åsikt helt utan koppling till verkligheten. Så jag har en åsikt om Meghan Markle. Hon har hamnat i världens mest respekterade kungahus men hon verkar inte så intresserad av att ta seden dit hon kommer, kanske vara stilla och observera. Och en sak stör jag mig faktiskt på. Handen på magen. Magen rör hennes privatliv. Att få barn har inte med ens jobb att göra. Barnet blir visserligen nån avlägsen tronföljare, kanske nr 18 fast jag bara gissar. Men jag tycker det är ofint mot ämbetet att hela tiden poängtera sin bebis. En person som håller ett föredrag eller en politiker som är gravid, eller en servitris eller lärare eller pilot eller prostituerad, för att täcka så mycket av arbetsmarknaden som möjligt, håller inte en smeksam hand över magen medan de utför sitt yrke. En bebis är en personlig sak, den hör inte till yrket. Visst kan man vara mamma och ha karriär, visst kan man vara en offentlig person pga sitt yrke som sångerska eller partiledare men också visa bilder av barnen, men det finns gränser. Och jag tycker Meghan går över dem hela tiden. I am not impressed.



4 kommentarer:

Helena sa...

Huvudet på spiken. Håller med precis! Tycker det blir lite fånigt att hon alltid ska hålla handen där. Varför då liksom? Vi vet att du är gravid.

Anja Olergård sa...

Tack för medhåll! Då känns det mer som om man har rätt :-)

Sara sa...

Fast betänk hennes syfte i den kungliga familjen. Hon är där för att producera arvingar.

Anja Olergård sa...

Barnbarnsbarn och ändå inte tronarvingar. Så generös är jag inte, men tack för visat intresse :-)