Veckans komplimang

Min Mikael är ju inte översvallande. Han är bara som en vanlig karl. Ibland, väldigt sällan dock, behöver jag en komplimang och då säger jag det, för det mesta räcker det med dem jag får frivilligt. Vi hade 10-årig förlovningsdag i veckan och det tog han vederbörlig hänsyn till :-) Det gjorde dock inte min kropp och vi åt take-out från Max, det var vad jag tålde och det har jag också lipat för. Ända sen han friade, som ju var en vändpunkt i livet, så har jag velat åka tillbaka till det stället på vår 10-årsdag. Och att det inte gick att pressa fram är jag så ledsen för.

Men jag har fått en oväntad komplimang i veckan och det ska man ta på allvar! Han kastade nåt till mig när jag satt i soffan och han stod i köket. Det är öppen planlösning men lägenheten är liten, så långt är ju synd att säga att det var. Men jag fångade vad det nu var med högra handen och han utbrast "Vilket bollsinne du har! Den skulle inte många ha fångat!" Och då har han spelat i landslaget i en sport med bollar, om man nu kan räkna uv-rugby som en bollsport. Jag tyckte snarare att det var bra kastat än bra fångat, eller kanske bägge två faktiskt. Men det var så roligt att vara bra på nåt. Att det finns funktioner kvar i mig, att jag inte är värdelös på allt.

Jag vet att jag inte är värdelös, men jag har ännu inte kommit på hur jag ska flytta min tro på det från min intellektuella hjärna till mitt känslomässiga hjärta. Jag vet att det är att min hjärna förvanskar nånting som jag tror mer på än att jag har ett oändligt värde. Jag har inte hittat precis vilken skiva det är som går på repeat. Men jag avskyr den!

4 kommentarer:

modren sa...

Nu får jag kommentera annat här eftersom mitt e-mail plötsligt är helt borta. Putz weg! Hur kan nåt sånt hända?
Ville bara säga att vår mkt älskade tandläkare, Mikael S, nu har flyttat och tagit över sin pappas praktik i Kalmar. Vi misstänkte att det var p g. Snyft.
modren, separationsångest

Anja Olergård sa...

Ja, det här jag glömt att säga! Jag fick tid hos nån annan och då sa de att han är tjänstledig och osäkert om han kommer tillbaka. Ingen vits att gå där om han inte är kvar.

Jag funderar på att gå till de i Handen som H sa var kunniga. Egentligen vill jag gå hos en göteborgare så jag blir lugnad av dialekten, men jag får nog skippa det.

Vaddå din email är borta? Kommer du inte in på din mail, eller menar du att ditt konto inte står med när du kommenterar på bloggen? Det står att det är du, så här funkar det i alla fall. Vi får höras imorgon om du behöver min hjälp!

modren sa...

Vi ska höra oss för hos Handentandläkarna idag.

Jag menar att ikonen på skrivbordet där det står "H:s mail" plötsligt bara försvann. Jag kan alltså inte gå in på FB heller. Pappas mail finns kvar, din blogg likaså, de har andra ikoner.

modren

Anja Olergård sa...

Okej, om bara ikonen är borta är det inget som har försvunnit på riktigt. Du har nog råkat slänga ikonen utan att märka det. Är det enklast om H sätter tillbaka den? Annars kan manöppna en webbläsare och skriva i adressen man vill till, Facebook eller gmail, och gå dit oberoende av om man har en ikon för det eller inte. Det ska sitta en ikon längst ner på skrivbordet med dina webbläsare.