Räddad!

Härom dagen hade jag nyss gått upp och Mikael var inte hemma. Jag var i badrummet när jag hörde att han kom, så jag gick ut i hallen, spritt språngande naken, och tänkte att jag skulle vara rolig och öppna dörren naken. Hade inte tänkt ut nån mer avancerad plan än så, men jag hade låst upp dörren och öppnat den nån decimeter när jag såg honom gå de få stegen från bilen. Jag är alltså på väg att öppna dörren på vid gavel och låtsas som om jag är hans konkubin som öppnar dörren naken eller nåt, när jag ser honom säga -- med en röst som inte låter bekant utan mer som till en främmande person -- Hej. Då ser jag att en kvinna är på väg in på gångvägen och är 2-3 steg från Mikael och nåt steg från vår ytterdörr. Och henne hade jag alltså flashat om inte Mikael hade hälsat på henne och varnat mig. Han hade inte sett mig än, så det var rena turen. Jag vet inte vad det hade börjat gå för sorts rykten om mig bland grannarna annars. Jag smet in och höll för munnen så inte kvinnan skulle höra mitt gapskratt. Mikael, som är en intelligent man, räknade nog ut alltihop när han såg mig. Alltså, så nära förödmjukelsens rand!

Inga kommentarer: