Bröllopsångest no more

Av en ingivelse tog jag fram min lila sidenklänning från monsoon som var för liten förut.

Det är den inte längre, så jag kommer inte kunna låta bli att ha den på lördag. Inget annat frestar mig som den. Det ska va grönt, men jag kommer med lila.

Så de där månaderna av ångest för vad jag inte har, har och inte ser bra ut i, osv, har nu nästan på målsnöret fått sig en ingalunda snöplig upplösning, men då hade jag ju kunnat slippa oroa mig så.

Lila siden, jag säger bara det. Och monsoon har så underbart mycket detaljer på sina kläder, Ellen hade klippt bort hälften...

Å, är så lättad! Bröllopsstassen fixad! Smycken är enkelt i sammanhanget, liksom naglar. Skor står mellan två par, vi får se. Tar väl de skönaste.

Dessutom ligger det numera så till att vilket rum jag än befinner mig i framöver, så kommer jag att ha den snyggaste väskan av alla i rummet. Ni får se. Har en snäll syster.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Yes! Det här är så bra på så många nivåer. Du har något att ha på dig som du tycker om, du slipper ha ångest, du har en magisk väska som verkar passa med klänningen och inte nog med det, jag (och maken) kommer också bära lila! Jag visste inte att det var grönt som gäller, så jag tänkte att jag kör på lila för då kommer jag säkert matcha Anja i alla fall. Yeah! Nu är vi taggade. Bara två dagar kvar. Kram! (Ser fram emot den där IRL kramen)

Vilse sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

Inser att jag missade detaljen att skriva /Hanna

Anonym sa...

Kanon!

Anonym sa...

/Stina