Så skönt!

Försökte en lång stund att ta bort den felstavade etiketten incutvata från min blogg. Lyckades inte. Minns att jag har gjort det förr och att det inte alls var svårt. Nu fick jag leta upp ett help-inlägg och följa det punkt för punkt. Hmm. Har jag blivit så mycket dummare?

Det var väl bara ett par månader sen jag försökte göra nåt i Google Reader och fick leta efter hjälp där med.

Men så kommer jag ihåg att Google har ändrat Blogger. Inte helt nyss, men ändå.

Så då var det inte jag som har blivit dummare. Det var Blogger som har blivit svårare. Eller i alla fall just den saken har blivit svårare.

Så skönt!

-------------------------

Förresten, ska jag ta tillbaka ovanstående?

Såg i januari att en mastodontbok om ME/CFS skulle vara gratis för nedladdning i två dagar.

Glömde det.

Fick ett mail om att den skulle vara gratis igen under två dagar i februari. (Tack, Anne!) Ansträngde mig jättemycket för att komma ihåg det.

Glömde det.

Så nu har jag köpt den. Bara sex dollar och det är lättare att pröjsa än att försöka komma ihåg att hålla reda på om den blir gratis nån mer gång. Det man inte har i huvudet får man ha i plånboken!

Ja, så glömsk är jag då vorden. Och lite korkad.

Men också yr. Jag köpte en prenumeration som julklapp.

Fakturan kom. Slarvade bort den.

Det kom en påminnelse. Slarvade bort den.

Alltså, vad säger man? Här har vi kvinnan som nästan hade 5,0 i snitt i gymnasiet och gick ut med högsta betyg på universitetet (fast jag var sjuk när jag pluggade!). Kan inte hålla reda på små, enkla saker? Det krävs kanske inte ens tresiffrigt IQ för att lägga en räkning på ett ställe man sedan kommer ihåg. Hur är man funtad när man som helt vuxen och ansvarsfull sedan lyckas slarva bort en räkning två gånger?! Kanske borde bli omyndigförklarad, grr. Hade ju stora svårigheter när jag flyttade hit upp och bytte bank. Missade massor bara för att min databank funkade annorlunda och jag hade två konton. Två var ett för mycket och nu efter några år är jag van och brukar inte missa räkningar längre. Men att förlägga två räkningar i en lägenhet på 53 kvm? Det är ju nästan skickligt.


P.S. Den låg inuti datorn. Som jag inte har öppnat på en månad. Trodde nog jag skulle komma ihåg att mina viktiga papper låg där. Men en dag eller två kanske jag minns en sak, inte en månad.

Jag behöver verkligen skärpa mina rutiner nu när jag uppenbarligen har blivit lite mer ... ska vi säga disträ :)

Det är inte lätt att vara professor i überseriositeter.

Inga kommentarer: