Empirisk vetenskap

Vetenskap i sig innebär väl att man ska ha testat, dubbeltestat, mottestat och upprepat något som därefter räknas som sant. Och om jag förstår ordet empirisk rätt så här det att göra med egen erfarenhet.

Alltså kallar jag det en empirisk vetskap att kvinnor är bättre på att hitta saker än män. För närvarande påstår jag bara att kvinnor hittar borttappade saker bättre, men detta kan komma att utvidgas. Jag tror att kvinnor hittar saker bättre i en affär (som torpeder som går rätt på en grön kavaj, eller vad man nu letar efter. Män har nog däremot generellt sett bättre lokalsinne. De kanske hittar i världen, men hvinnor hittar hemma och i affären. Och jag menar inte det så kvinnofientligt som det lät.

Mikaels sockermätare var borta idag. Jag hittade den.

Just sayin'.

Och

Vive la difference!

Inga kommentarer: