Åpen vill ha mer

(För er som inte talar den äkta dialekten så betyder åpen vad skåningarna kallar grätten, tror jag. Vad nollråttorna kallar det vet jag inte, de måste ju ha ett hål i sitt språk där åpen ska vara. Man vill i alla fall ha mer om man är åpen.)

Idag kom helt överraskande -- bara det är fel, jag borde inte bli överraskad över saker jag gör som får följder, till exempel prenumererar på tidningar som plötsligt kommer i posten ochjag har ingen aning om vad jag har gjort -- tidningen Antikvärlden i brevlådan. Tydligen en ny prenumeration. 3 nummer för 99:- ser jag.

Var kommer åpen in?

Jo, på tidningskungen kan man nu köpa tre nummer av sagda tidning för sagda belopp, men dessutom få en Alvar Aalto-skål som bonus! Aaaaaargh, att jag var så snabb, så åpen, så ivrig att köpa en tidning. Nu vet jag inte vad jag ska göra. Prenumerera på den till nån i familjen och ta skålen? De hade ju fått läsa mina tidningar gratis annars... Och i praktiken har jag då betalat 200:- för en skål och tre dubblettnummer av en antik tidning.



Tror skålen är väldigt liten dessutom. Jämför med godisarna. Inte värd 200:-.

1 kommentar:

AL sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.