Finn fem fel

What is your greatest fear?
Jag är rädd för att ett ufo ska komma och ta mig och göra medicinska experiment på mig. Igen.

What historical figure do you most identify with?
Jesus. Jag är ödmjuk och går alltid i sandaler.

Which living person do you most admire?
Det är svårt att särskilja någon av de många goda ledare som så osjälviskt offrar sig för sina landsmän, men t ex Nordkoreas ledare och fadersgestalt, vad han nu heter. Ban Ki Moon är det väl?

What is the trait you most deplore in yourself?
Jag har ingen självdistans.

What trait do you most deplore in others?
Å, jag stör mig aldrig på nåt hos andra. Är så förlåtande. Lik Jesus och så.

What is your greatest extravagance?
Jag har 23 nagellack?

On what occasion do you lie?
Aldrig. Jo, jag har haft med mig hushållsost i väskan till USA och ändå kryssat i att jag inte har någon mat med mig.

What do you most dislike about your appearance?
Jag är nästan lite åt det magra hållet, när man tittar noga.

What is your favorite journey?
Åka bil utan ac hela vägen till Skåne. På sommaren. Den förväntan man känner efter nio timmars träsmak när man börjar se skyltar mot Helsingborg och mamma och pappa börjar sjunga skolpsalmer i bilen. Ni hör att det är ett kärt minne för mig.

What do you consider the most overrated virtue?
Tålamod. Eller beslutsamhet, jag vet inte vilket.

Which living person do you most despise?
Det kan jag inte säga här, hon läser ju kanske den här bloggen.

Which words or phrases do you most overuse?
Inga. Jag är generellt sett väldigt fåordig, både i tal och skrift.

What is your greatest regret?
Att jag aldrig blev berömd, inte slog igenom som sångerska eller blev upptäckt som modell, trots att jag bodde i Borås där de har massa postorder. Eller ännu värre, den gången jag satt bredvid en modefotograf hela vägen över Atlanten och han inte ens gav mig sitt kort.

What or who is the greatest love of your life?
Lasagne. Fast det kan vara sant.

When and where were you happiest?
Jag tror inte att man kan bli helt lycklig. Det finns så mycket elände i världen att man inte har ro att njuta.
Which talent would you most like to have?
Buktaleri.

What is your current state of mind?
Det surrar om datorn. Det låter som om nån kör här ovanför.

If you could change one thing about yourself, what would it be?
Det ska väl inte behövas. Att acceptera och älska sig själv måste ju innebära att man är nöjd med allt och inte ser nåt som en brist.

If you could change one thing about your family, what would it be?
Inget. Jo, avstånd, både över Atlanten och graven.

If you were to die and come back as a person or thing, what would it be?
A person, of course. Who would want to be a thing?

What do you consider your greatest achievement?
Jag kan äta upp en hel pizza själv. Och en hel portion kinamat.

What is your most treasured possession?
Mikael.

What do you regard as the lowest depth of misery?
En kall toasits.

What is your most marked characteristic?
Det måste vara min stunning beauty. Eller min ödmjukhet. Eller min humor.

What is the quality you most like in a man?
När han har muskler som sväller och som bara duger till att gymma med, inte att hjälpa folk att flytta. Och gärna om han ställer sig på handikapplatser också.

What is the quality you most admire in a woman?
Lugn och jämnmod, ja, till och med tröghet.

Who are your favourite writers?
Generellt sett de som Oprah har i sin bokklubb.

Who is your favourite hero of fiction?
Å, det måste vara Jacob eller Edward i Twilight. Vet inte vem av dem jag gillar mest.

Who are your heroes in real life?
Å, han Morgan i Ullared. Solklart.

What are your favourite names?
Tindra och Kevin.

What is it that you most dislike?
En kall toasits, sa jag ju.

How would you like to die?
Långsamt, så man hinner vänja sig.

What is your motto?
Kan vi inte gå ut och klubba? Jag är så sugen på att en full främling vill tafsa mig på brösten.

5 kommentarer:

Vilse sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Vilse sa...

Tack för dagens ASGARV! Verkligen du på pricken. (Hoppas så att det inte är jag som du despisar.) Kram!!

Anja Olergård sa...

Despisar dig, Hanna?! Din galning! Kram! (Och övriga oroliga läsare kan jag trösta med att det inte är dig heller som jag menar som svar på frågan. Jag försökte bara käcka mig, ju.)

Anja Olergård sa...

Despisar dig, Hanna?! Din galning! Kram! (Och övriga oroliga läsare kan jag trösta med att det inte är dig heller som jag menar som svar på frågan. Jag försökte bara käcka mig, ju.)

Anja Olergård sa...

Despisar dig, Hanna?! Din galning! Kram! (Och övriga oroliga läsare kan jag trösta med att det inte är dig heller som jag menar som svar på frågan. Jag försökte bara käcka mig, ju.)