Vekling, jag.

Alla ni stackars kvinnor som har mens varje månad (jag har inte haft det på över ett år för jag blir så dålig av hormonförändringar att jag äter p-piller utan att göra uppehåll en vecka på varje karta): Sicka hjältinnor!

Jag sitter här å stönar av smärta, håller mig för magen som en gravid, och svettas. Darrar. Man mår ju pest! Hade totalt glömt bort det. Och ändå är det bara en liten stilla fläkt jämfört med hur mensen blir om man inte äter p-piller. Kommer ihåg hur det var förr, när jag gick omkring och skrek och grät av smärta i timtal och mamma sa att jag inte får bo hemma längre om jag inte går till gynekolog :) (Dr Janos Amosy i Borås rekommenderas, om ni är boråsare.)

Men det här är ju verkligen för vidrigt, förutom smärtan och det där. Läcka som ett såll är rätt ociviliserat. Slav under sina hormoner. Kunde detta inte ha skötts på ett smidigare sätt???

Som sista inspiration får ni här ett par hemsydda tygbindor härifrån
Tamponger i natursvamp med en tråd isydd får ni föreställa er själva. Men glöm då inte att vattnet ni sköljer ur tampongen ska hällas i en vacker kruka och gå tillbaka till naturens kretslopp. Så vattna ett stort träd med ditt livgivande rosa vatten och tacka naturen för att du är kvinna en månad till. (Nu kan jag inte bli mer sarkastisk.)

P.S. Jag har väl berättat om den gången Ellen och jag var i Prag med 20 ungdomar. Tjejerna bodde i en trerumslägenhet, och vårt sovrum var också vardagsrummet. En kille ville inte gå därifrån men vi ville sova. Så då säger engelska Lucy illmarigt: When you have your period, does it trickle or does it gush? Killen var ute på en sekund.

1 kommentar:

AL sa...

hahaha jag trodde det var dina nya tofflor!!!