Göteborgspostens valkompass

Här gjorde jag nyss ännu ett partitest. Resultat blev precis som jag förväntade mig. Det känns bra. Fick även 0% på mina två "hatpartier".

Det var däremot tre frågor (brukar vara ungefär så) som jag inte kunde svara på. Alkoholmonopolet, till exempel, begriper jag mig inte på. I grunden är jag emot monopol, men att släppa alkoholen fri, liksom narkotikan, verkar vara ett vansinnigt förslag. Fast kanske klarar folk av att dricka på eget ansvar, och att det inte är lika illa som att släppa narkotikan fri. Det är väl dessutom lättare att dricka utan att bli beroende än vad det är att använda narkotika utan att bli beroende av det.

Själv längtar jag återigen efter Fanta. Allt utom apelsinfantan går bra. (Har aldrig tidigare i mitt liv längtat efter läsk. Det måste vara en biverkning av nån av mina mediciner, hehe.)

Inga kommentarer: