Flugrapport

EN fluga drunknade i saften nästan omedelbart.

Sen rapporterade Mikael att det satt flugor på utsidan av glaset. Men ingen mer död i glaset. Och jag fyllde upp ända till kanten för att på förra "fällan" satt de inuti skålen fast ovanför vätskan.

Suck.

Och jag som trodde att bananflugor hade typ fyra kromosomer och var dummare än spån? De verkar precis lika smarta som en råtta som tar osten och schappar.

Det blir nog till att köpa nåt insektssprutmedel. Mitt hem känns orent.

Men det är inte lika illa som att ha blodfulla fästingar på golvet...

1 kommentar:

Villeosagamamman sa...

Det finns så mycket tips i omlopp hur man ska få bukt med bananflugor. Jag fattar inte varför inte alla gör som jag: Fram med dammsugaren! Ha den i köket och slå på den och sug upp kräken varje gång du ser att där sitter nån äckling. Jag har aldrig märkt att de flyger ur igen. Man får väldigt snabbt bukt med dem.

lycka till!