Den eviga kampen

Har ju fått en del bra tips på sistone, i kampen mot odjuren. Pernillas om att det var basilikan (som jag blixtsnabbt körde in i kylen) verkar ha gjort störst nytta. Skjutsade ut två från sovrumsfönstret och slog ihjäl tre, och nu finns det förhoppningsvis inga kvar. Inga som jag ser.
(Däremot har vi ett ganska bra antal i saftglaset, jömfört med första brygden.) Och om jag ser några fler kör jag med Katrins smidiga trick, att suga upp dem med dammsugaren.

Vilket skulle kunna tjäna ett dubbelt syfte -- om någon kommer oanmäld och ser dammsugaren framme tror de att vi just ska städa, vilket förklarar varför vi har damm på golvet.

Talk about win-win situation!

P.S. Däremot känns det lite tveksamt om nu basilikan är boven -- kan man verkligen ha den i mat?! Jag vill inte äta fluglarver, fast de säger att de finns överallt på/i frukt. Uäääää!

1 kommentar:

Marie K sa...

Köp Pyrex i blomsteraffären och vattna alla krukväxter med, det tar död på larverna i jorden.

Koka upp vatten och häll i diskho och handfat. Dödar larver som kanske finns i avlagringar i rören.

Så kan den eviga kampen bli mindre evig och kommer att vinnas...

Marie K