Tre sekunder

Läser Mikaels julklappsbok Tre sekunder av Roslund & Hellström. Den är svår att lägga ner. Och hade min blyertspenna i sängskåpet inte varit så trubbig hade jag dessutom rättat de grammatiska felen. Vanligast är att ago skrivs med sedan, inte för ... sedan. Amerikanisering av språket, antar jag. Men jag ska inte tuppa upp mig mot språket det första jag gör, för boken har nu hållit mig vaken tre nätter i rad. Livsfarligt förresten! Första delen var som man trodde den skulle vara, men nu har händelserna vänt och man tror att man vet vad som kommer att hända, men absolut inte hur det kommer att lyckas. Jättespännande. Och en annorlunda vändning på krimi-temat. Inte det vanliga "polisen tar den dumma gubben".

Förresten såg jag på FB att Jessi ska ha studentfest. Det var ju alldeles nyss hon och Cissi stod i min lägenhet i lånade klänningar och fulladdade med väskor och smycken, och smink i ansiktet, och strålade som bara utklädda småtjejer kan. Kanske var det tre år sedan, eller så var det tio. Ibland är det inte lätt att veta skillnaden.

Inga kommentarer: