Lever farligt

När vi var på stora ICA typ i lördags köpte vi 0.8 kg köttfärs. Den åkte in i kylen och har tyvärr befunnit sig där sen dess. Senil, ni vet. Bäst före 12 maj. Idag är det den 13. Ooops. Den luktade som rå köttfärs brukar, har jag för mig. Så jag gjorde köttfärssås av hela klabbet. Om tre timmar får vi se om M och jag kommer att tävla om att hinna på toa... Jag höll matbön väldigt noggrannt, flera gånger, så om Gud inte vill lära mig en läxa hoppas jag att vi klarar oss.

Känner mig som när Johan var gift med G och han ringde hem till mamma och var konfys över ... let's say engelsmännens matförvaringsvanor. Tror Katrin har några ljuvliga historier också om kyckling i mikron hela dan och sånt. Det bästa var dock när Gordon Ramsey hittade färdiglagade kycklingfiléer tillsammans med råa i en restaurangkyl. Only in England. Hoppas jag.

1 kommentar:

Villeosagamamman sa...

Jahahahaa-då, det har jag sannerligen. Disgusting grejer. Tänk att du kommer ihåg det.

Hoppas ni slapp matförgiftning.