Mjuka upp en kantig soffa

Jag har ju ett soffdilemma. Vår soffa är skön att ligga i, den är i bra MIO-kvalitet och kostade varken an arm or a leg. Men både den mörkblå färgen och den lite överdimensionerade formen är ju lite "svulstig" som Mikael sa häromdagen när jag hade soffångest senast. Vill ha en fin Howardsoffa. Men inte betala 20 000:-för den. Vill ha lätta, luftiga möbler i vardagsrummet nu när vi är två, med två personers närvaro och pinaler. Annars drunkar vi i lägenheten.

Så för en minut sen hittade jag följande IKEA-bild på Curbly.

Tydligen blir IKEA bara mer och mer i ropet i USA och det gjordes i artikeln flera kopplingar till Anthropologie, som är hetare än hetast. Och jag tyckte det var riktigt snyggt på bilden. En lite kantig, tråkig soffa har man oftast råd med, till skillnad från en Howard-soffa, men det går att mjuka upp den! Och eftersom Mikael oftast sitter i sin "gungfåtölj" så lider ingen av att det är sidenkuddar i soffan. Det är ju annars förbud mot massa soffkuddar om man är überheterosexuell man, som M. Han tycker bara de är i vägen. Kanske de är, men det ska ju vara snyggt också. Jag börjar hoppas igen. Kanske vi kan få en billigare soffa att ändå se OK ut?

Och jag kanske måste börja bete mig som den fattiglapp jag är, inte drömma om att klä mig och mitt hus i Ralph Lauren... Undrar om vi kan åka till IKEA nästa vecka. Det kan man alltid drömma om :)

Inga kommentarer: